ilustracje dla marki
GrafikaIlustrowanieProjektowanie graficzne

Wykorzystanie ilustracji na blogu Twojej marki

Trudno wyobrazić sobie współczesne media internetowe bez zdjęć czy ilustracji – wiele artykułów zwraca naszą uwagę nie ze względu na tytuł czy nawet samą treść, ale ze względu na design i elementy multimedialne. Zgodnie z naszymi zasadami projektowania lepszych doświadczeń z treścią, które opierają się na ponad 750 stronach badań i spostrzeżeń najlepszych w branży, elementy wizualne stosowane regularnie w treści mogą zwiększyć zaangażowanie, a wybierając je starannie, możesz poprawić swój branding i sprawić, że Twoje treści wyróżnią się.

Podczas gdy wiele blogów firmowych wskoczyło na ten wózek i produkuje treści pełne fotografii stockowych, nie tak wiele z nich korzysta z ilustracji. Rozumiemy dlaczego – ilustracje wymagają dodatkowego czasu i zasobów, ponieważ muszą być stworzone na zamówienie dla Twojej marki – ale mogą one być również niezwykle potężne w wizualizacji pomysłów, które mogą być trudniejsze do sfotografowania i tworzenia elementów wizualnych, które są całkowicie unikalne dla Twojej firmy.

Jeśli jesteś ciekawy, jak wykorzystać ilustracje na swoim blogu, oto kilka wskazówek, jak zacząć.

Używaj ilustracji do historii, które z natury nie są szczególnie wizualne

W przypadku niektórych marek, takich jak firmy lifestylowe, łatwo jest myśleć o pięknych fotografiach, które przedstawią produkty lub pomysły, którymi się dzielisz. Wyzwanie pojawia się, gdy to, co robi Twoja firma, nie jest z natury szczególnie wizualne. “Wiele firm SaaS ma trudności z zaprezentowaniem swojego oprogramowania za pomocą zdjęć stockowych. (Załóżmy, że sprzedajesz oprogramowanie księgowe. Mam nadzieję, że lubisz niechlujne biurka z kalkulatorami.)”, wyjaśnia Luke Bailey dla Unbounce. “Ilustracje mogą pomóc ci reprezentować złożone lub abstrakcyjne pomysły w znacznie bardziej czysty i prosty sposób”.

Jeśli masz problem jak wizualnie reprezentować koncepcje dla swojej marki, lub po prostu pracujesz nad konkretną historią, w której istniejące wizualizacje stockowe nie mają sensu, ilustracja może być dobrą aleją do zbadania.

Stwórz styl dla swoich ilustracji

Podobnie jak w przypadku wszystkiego innego związanego z Twoją marką, będziesz musiał zrobić styl ilustracji, aby mieć pewność, że pasują one do innych elementów marki i są spójne w wielu postach. Nie chodzi tylko o to, aby wszystko dobrze wyglądało – spójność marki ma znaczenie dla biznesu! Według Lucidpress, utrzymywanie spójnej marki na różnych platformach może prowadzić do 23% wzrostu przychodów. Stosowanie podobnego stylu wizualnego pomaga ludziom lepiej zapamiętać Twoją markę i nawiązać z nią kontakt, dzięki czemu są bardziej skłonni do zakupu.

Podczas gdy zrobienie tego w pełni może wiązać się z miesięcznym procesem współpracy z projektantem, istnieją małe sposoby, dzięki którym możesz zacząć rozwijać swój styl wizualny już dziś. Niektóre z nich, takie jak kolory marki i ogólne wrażenie, które chcesz przekazać. Podobnie jak w przypadku opisywania swojego stylu fotograficznego, powinieneś uwzględnić szczegóły techniczne, takie jak szerokość linii, technika, rozmiar pliku itp.

Ale warto też opracować wytyczne specyficzne dla swojego stylu ilustracji. Według Alice Lee, która opracowała poprzedni styl ilustracji dla Slacka, dobrym miejscem do rozpoczęcia jest zrozumienie podstawowych wartości marki, jej misji i osobowości, a następnie stworzenie tablicy ilustracji, które Ci się podobają lub które uważasz za zgodne z marką.

What's your reaction?

Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0

Zobacz też:

More in:Grafika

Comments are closed.